2010. szeptember 14.

10 perces vacsora: Vörösboros sült körte camamberttel

Ezt a vacsorát Nigella a "házi istennő" ihlette. A körte receptjét "szokásos" éjjeli vasalásom közben láttam valamelyik műsorában. Nagyon sokáig vártam az alkalomra, hogy az Uramnak elkészíthessem. Mivel a gyermekeink nem szeretik a camambert sajtot, ezért egy gyerkőcmentes estére terveztem ezt a gyors finomságot.
Jó sokáig kellett várnom, de mint tudjuk én kitartó vagyok :-)

Így hát eljött a hőn áhított este, a hűtőnket lágynak semmiképpen sem nevezhető, testes sajtszag lengte be, ezért csak ritkán és igen rövidke időre nyitottam ki már napok óta. :-)
Mindent összevetve, úgy tűnt, minden ideális egy romantikus estéhez. A gyermekeink 2/3-a házon kívül mulat, a sajt megérett, a hangulat tökéletes, s ha még a gyomornedveink is elégedettek lesznek, akkor semmi sincs ami elronthatná ezt a szép estét...
Gondoltam én naívan. Ám, akkor jött Vanek úr a nagy durungjával...  de erre még vissza fogunk térni a vacsora után.

Személyenként egy db camambertet veszek,
a sajtot keresztben bemetszettem,
1 tk mézet csurgattam a tetejére,
sütőbe tettem és 10 percig sütöttem 160 C fokon légkeveréssel.

Személyenként 2 db körtét félbe vágtam, 
egy serpenyőbe kb. 1,5 dl finom vörösbort öntöttem,
hozzáadtam  2 evőkanál mézet,
pár perc alatt megpároltam benne a körtéket.
A visszamaradt szirupban, gyorsan megpirongattam csíkokra vágott mandulát, ezt szórtam a körték tetejére.

Vigyázat, a sajt nagyon laktató. Egy pohár vörösbor segíti az emésztést. Talán a nehéz sajt, és a bor együttes hatása miatt nem akartam hinni a fülemnek, amikor Vanek úrék megpróbáltak bemenni a szomszéd nénihez... éjjel kettőig szórakoztattak minket a rendőrök, naaaaaaaaaagyon romantikusra sikeredett az este.

Nincsenek megjegyzések: